De voordelen van het gebruik van selfstorage management software voor jouw bedrijf

Selfstorage management

Het moet een prachtig gezicht zijn wanneer je je pand binnenkomt en die rijen deuren ziet waarachter mensen hun spullen hebben opgeslagen. Ben je trouwens zojuist binnen gekomen met een sleutel? Of via een geautomatiseerd toegangssysteem? En box 24, die je gebruikt voor de schoonmaakspullen, wordt die geopend via een hangslot? Of kun je erin met pincode? En oh ja, is de betaling van box 42 en 53 al binnen?

De telefoon gaat. Een grote leverancier wil graag meerdere units huren voor een periode van 5 jaar. De manager heeft echter op je website gezien dat toegang enkel mogelijk is via een app. Lekker modern, dat wel. Maar geen oplossing voor de chauffeurs van de onderneming. Die gaan echt niet allemaal een app downloaden en een account aanmaken. Is er niet iets mogelijk met een sleutel of pincode? Je belooft te gaan kijken naar een oplossing en zo spoedig mogelijk contact op te nemen.

Vraagstukken bij selfstorage management

Bovenstaande voorbeelden zijn slechts een greep uit alle vraagstukken waarmee je te maken krijgt bij selfstorage management. Zo zijn er nog veel meer zaken waarmee rekening gehouden moet worden, of die dagelijks terugkeren. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Boekingspagina
  • Toegangstechniek
  • Taakmanagement
  • Facturatie
  • Boekhoudkoppeling
  • Automatisch contract beheer
  • CRM / klantbeheer
  • Prijswijzigingen van units of bestaande contracten
  • Analyse unit bezetting / omzet
  • Unit beheer (bezetting/specificaties opslagruimte/prijzen/etc)
  • Klantcontact / marketing / mailing
  • iDeal en incasso integratie

Voordelen van selfstorage management software: Bemand v.s. ondemand werken

De belangrijkste voordelen van selfstorage management software zijn samen te vatten in de mate waarin de software jou in staat stelt onbemand te werken. Wanneer je liever toch een gedeelte van de taken zelf handmatig wilt uitvoeren, dan moet dat een luxepositie zijn en geen noodzakelijke situatie. Je moet namelijk ten allen tijde kunnen beslissen in hoeverre je welke taken wilt automatiseren. Geheel onbemand kunnen werken moet in ieder geval tot de mogelijkheden behoren.

Twee belangrijke kenmerken van selfstorage management software

De route van de klant

Selfstorage management software moet de eindklant ontzorgen. Dat begint bij een geautomatiseerde boekingspagina. Vervolgens komt de klant na het boeken in jouw systeem. Vanaf dat moment totdat de klant opzegt en het contract stopgezet wordt, zijn er veel taken die volledig geautomatiseerd moeten verlopen. Zo is er de periodieke facturatie. Een klantportaal. Automatisch toegang krijgen tot het pand en de klantspecifieke unit(s). Het eenvoudig kunnen bijboeken of opzeggen van opslagruimtes. Het zelf kunnen aanpassen van n.a.w. gegevens of bankrekeningnummer.

Zo biedt selfstorage management software het SELF in selfstorage aan de klant. Transparantie en volledige controle over het eigen proces.

De mogelijkheden voor jou als beheerder / eigenaar van een selfstorage bedrijf

De ideale situatie begint natuurlijk bij het onderbrengen van het beheer van jouw selfstorage bedrijf in 1 applicatie. Of je nu wel of niet onbemand wilt werken, meerdere systemen bijhouden is niet wenselijk in de meeste gevallen. Daarom biedt selfstorage management software de optie om al jouw beheer in 1 applicatie uit te voeren. Dat gaat dan niet alleen over het verwerken van boekingen en klanten. Maar ook over facturatie en boekhoudkoppelingen.

Taakmanagement. Wanneer je afspraken met klanten maakt, wil je die natuurlijk ergens kunnen inzien / beheren. Of het controleren van betalingen. Terugbelverzoeken. Noem maar op. Hiervoor is een eenvoudig taakmanagement systeem erg handig. Zo kun je in 1 oogopslag zien welke taken er nog uitgevoerd moeten worden, en welke acties daaronder hangen.

Geautomatiseerde acties bij storneringen zoals het versturen van reminders of het automatisch (de)blokkeren van toegang.

Daarnaast wil je kunnen zien wat de bezetting is van jouw units en diverse sturingsgegevens inzien. Betalingsverkeer, storneringen, maar ook de omzet over de afgelopen periode, zoals bijvoorbeeld een totaalomzet, maar ook omzet per vierkante meter of kuubsprijs.

En af en toe wil je je klanten op de hoogte kunnen houden van nieuwe ontwikkelingen of belangrijke mededelingen. Daarvoor is een contact / mailingfunctie onontbeerlijk.

Ook zijn er dan nog talloze details (teveel om op te noemen uiteraard) waarover je controle wilt hebben. Bijvoorbeeld het aanbieden van alarm of een actieprijs op de boekingspagina. Of specifieke factuurregels die speciaal voor de eerste of laatste factuur van een klant zijn, zoals borg.

En uiteraard is het fijn wanneer je samenwerkt met een partij die veel mogelijkheden biedt in het (door)ontwikkelen van maatwerk oplossingen. Want, wanneer jij een vraag hebt of behoefte die het softwarepakket niet standaard biedt, is het dan wellicht mogelijk dat deze alsnog voor jou op maat wordt toegevoegd.

Ook hier komt het SELF in selfstorage management terug. Jij bepaalt zelf wat je wel of niet automatiseert. Zo kun je zelf sturen in de door jou gewenste werkwijze.

MyYounit en MyLock

MyYounit is onze selfstorage software oplossing, en MyLock is onze toegangstechniek oplossing dat voorziet in toegang voor de klant. Zowel bij het pand als bij de units van de klant. Volledig geautomatiseerd op basis van contract / boekingsgegevens. De klant kan erin vanaf de contract begindatum en de toegang vervalt bij het verlopen van het contract.

Jij als beheerder kunt vanuit 1 platform alles beheren en monitoren.

MyYounit selfstorage software management biedt dus een volledige softwareoplossing voor jouw selfstorage bedrijf waarmee je, indien gewenst, geheel onbemand kunt werken. Kijk hier voor alle mogelijkheden. En MyLock biedt een complete oplossing voor toegangstechniek voor jouw selfstorage bedrijf. Kijk hier voor de mogelijkheden.

MyYounit en MyLock zijn naadloos met elkaar geïntegreerd, maar zijn ook te koppelen aan talloze andere software- en toegangstechniekoplossingen. Bovendien zijn maatwerk oplossingen mogelijk. Neem gerust contact met ons op voor jouw specifieke vraagstukken.